sobota 20. února 2010

.. plný přechod k on-line bytí?

.. a je to tady - začínám docela uvažovat o takové malé migraci. Důvodem budiž možnost vlastnit HTC Dream za velmi zajímavých podmínek.

Do teď jsem tvrdošíjně prosazoval wm jako platformu a jediný pro mne přijatný způsob, jak mít všechno pěkně v jedné krabičce s jedním drátem. Dokonce i hw, který spolňoval moje požadavky na ergonomii práce - qwerty a zpracování - a k tomu všemu odpovídajícím poměrem cena / užitné vlastnosti nebyl k dostání s ničím jiným než wm.

( náročný nejsem - navigace, občas mailík, občas fb, pohodlná práce s kontaky a sms + ideálně možnost uspokojit svoje hračičkovství = přizpůsobit si dané k obrazu svému :-) )

Jsem zvyklý na "off-line" fungování. ( Navigace, upgrade sw, upgrade fw, data transfer jen na můj popud atp. )

Přechod na Android pro mě ale znamená obrovský krok jinam ( jestli je to krok kupředu, to nevím, zatím si myslím, že je to krok jinam ). Mám k tomu totiž několik jehkých konzervativně-morálních zábran.

Aby ta věc fungovala tak, jak bylo zamýšleno, je třeba ideálně plné provázání se službama googlu, čemuž se stále tak trošku podvědomě bráním.

Tahle migrace sebou totiž nese několik pro mě docela těžce překousnutelných faktů ..

.. co mě sere nejvíc, je synchronizace. Abych mohl dostat kontakty do zařízení, je třeba je odevzdat googlu a pak si je zesynchronizovat do zařízení. Tím se i dostávám k průseru č. 2. Telefon vyžaduje neustálý "přístup k webu". Ať už v rámci synchronizace - mailů, tak v rámci upgradu.

Samo se to mrška postahuje a pak se nabídne k upgradu :-)

Zatím jsem nenarazil na žádnou aplikaci, které by uměla říct ( zakázat/povolit ) určité operace/služby v návaznosti na připojení. ( je-li dostupná wi-fi, začni stahovat upgrady a synchronizovat, jsou-li k dispozici jen přenosy v rámci sítě operátora, umožni jen fungování browseru a mail-clienta .. )

.. jsem ale asi ochoten tomu všemu dát šanci.

Žádné komentáře:

Okomentovat