neděle 7. března 2010

.. jak se žije v alternativách ..

.. ano, zatím je pro mě android - jako platforma - stáje jakousi alternativou k wm(p).

Důvodem budiž fakt, že je to pro mě stále zatím .. "tak nějak nové" .. a dokud se neználek bude divit novým, stále bude inklinovat v myšlenkách k původnímu ..

.. a jak si to stojí? Platforma jako taková mi po necelých dvou týdnech dělá víceméně radost. Nejvíc mě těší, že veškeré datové přenosy ( fb app vč. uploadu fotek, market vč. downloadu, web, aktualizace, sync kontaktů, google goggles.. ) byly v rámci surf+. To samo o sobě je vynikající! Vzhledem k fatu, že z krámku t-mobilu jsem odcházel s víceméně vnucenou představou datového tarifu za dalších 800,- coby nezbytnosti.

.. velice se mi líbí jedna věta z článku na mobilmanii: "android není primárně telefon". To je docela hluboká pravda, ale já to chápu ve zcela jiných souvislostech, než kluci z mobilmanie. Ti tvrdí, že bez připojení k webu jsou podobná zařízení k ničemu.. S tím totiž z části nemohu souhlasit. Velká většina aplikací / služeb / funkcí se dá řešit i off-line, pěkně po staru ( stáhnu, nakopčim na kartu, zainstaluju, yeah ). Proč si ale myslím, že to není primárně telefonu?

.. "telefonní funkce" jsou v android platformě totiž na stejné úrovni, jako cokoliv jiného. A to je dle mého chyba.. ( ono to bude spíš záležitost koncepce a de facto chtěný fakt, ale pro mě je to potíž.. )

.. jak to myslím? Vyhledávání kontaktů, sms client, záznamy hovorů .. nuda. Pro všechno je třeba někam vstupovat, clickat, tahat, hledat .. Byl jsem zvyklí na zařízení, kde byl "telefon" na prvním místě.. Okamžitě vytočené číslo, pro zjištění, kdy mi kdo volal nebylo třeba hw klávesy + osmi clicků .. Tak nějak si myslím, že wm(p) je - nebo doposud byl - lepším "telefonem" a v tom zatím spatřuju největší potíž androidu. Je moc univerzální.

( ano, dost se toho dá řešit aplikací z marketu, ale moje primární potřeba je telefonování.. Zatím jse mi z toho ještě nepovedlo udělat efektivní telefon a proto zatím android dostává 2- :-) )

Žádné komentáře:

Okomentovat